RULOTISTII VESELI . FORUMGRATUIT . RO
Bine ai venit ! se pare ca esti rulotist vesel !!
Pe acest forum membrii organizeaza intalniri dansante cu muzica , unori si peste miezul noptii.
Daca nu te regasesti aici , nu intra !!! ... e o tara libera..

Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

RULOTISTII VESELI . FORUMGRATUIT . RO
Bine ai venit ! se pare ca esti rulotist vesel !!
Pe acest forum membrii organizeaza intalniri dansante cu muzica , unori si peste miezul noptii.
Daca nu te regasesti aici , nu intra !!! ... e o tara libera..
RULOTISTII VESELI . FORUMGRATUIT . RO
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD

4 participanți

In jos

Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta  cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD Empty Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD

Mesaj  Sorin.Sibiceanu Mar Feb 07, 2012 8:52 pm

Pentru inceput sa vorbim despre 4x4 , dupa care trecem la 4x2 dar dupa ce desbatem discutia integralelor , pentru inceput ;

4x4 Symmetrical Subaru https://www.youtube.com/watch?v=mryGnENTsoI
Sorin.Sibiceanu
Sorin.Sibiceanu
top membrii
top membrii

Mesaje : 236
Data de inscriere : 23/11/2011
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti

Sus In jos

Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta  cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD Empty Sorento 2.5 CRDI

Mesaj  adrian05ro Mar Feb 07, 2012 10:01 pm

https://www.youtube.com/watch?v=Fn4JwHouT50&feature=related
https://www.youtube.com/watch?feature=fvwp&v=AJWQe_Etemc&NR=1
https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=OITd0BpooSo&NR=1

este adevarat ca cei de la Subaru au o mare traditie in 4x4 , dar se pare ca tehnica si tehnologia a aevoluat si sunt si altii care au performante la acest segment al SUV-urilor
eu am testat-o pe a mea si in toamna cand ne-a prins ploaia la balta la Tantava - Garadinari am reusit sa ies cu rulota dupa mine pe o panta de 100m inclinatie 4-5% , iara acum in iarna am intrat in niste troiene cu gheatza pana la jumatatea rotilor
vara am avut cauciucuri M+S , iar iarna am avut anvelope de iarna KUMHO
adrian05ro
adrian05ro
top membrii
top membrii

Mesaje : 1180
Data de inscriere : 21/11/2011
Varsta : 60
Localizare : Bucuresti sector4

Sus In jos

Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta  cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD Empty Re: Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD

Mesaj  dorunegru Mar Feb 07, 2012 10:56 pm

Cuscre nu mai te bate cu caramida-n alea cum le zice .... ca si ESA a iesit cu Tantzica fara ajutor si este 4x2 .
In filmul 2 si 3 este alta treaba deja nu mai stai la mana diferentialului cu alunecare limitata.

dorunegru
membrii activi
membrii activi

Mesaje : 123
Data de inscriere : 06/01/2012
Varsta : 54

Sus In jos

Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta  cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD Empty Re: Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD

Mesaj  Sorin.Sibiceanu Joi Feb 09, 2012 4:40 pm

Nu stiu daca stiati dar incapind cu 01.01.2012 toate masinile sint obligate sa fie echipate cu ASR , acest sistem ajuta ma plecarea de pe loc si la limitarea cuplului la roata . Deci cine vrea sa cumpere masina fabricata anul acesta sa scos are ASR ..


Bafta
Sorin.Sibiceanu
Sorin.Sibiceanu
top membrii
top membrii

Mesaje : 236
Data de inscriere : 23/11/2011
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti

Sus In jos

Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta  cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD Empty Re: Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD

Mesaj  Vali P Vin Feb 17, 2012 12:02 pm

Sorin.Sibiceanu a scris:Nu stiu daca stiati dar incapind cu 01.01.2012 toate masinile sint obligate sa fie echipate cu ASR , acest sistem ajuta ma plecarea de pe loc si la limitarea cuplului la roata . Deci cine vrea sa cumpere masina fabricata anul acesta sa scos are ASR ..


Bafta

Da mai multe detalii despre ASR, am asa ceva pe Golf si m-a ajutat sa ies din delta anul trecut dupa ploaie.
Am intalnit diverse pareri cu privire la folosirea lui pe suprafete alunecoase, unii zic sa-l decuplezi, altii dimpotriva, sa-l cuplezi.
In cartea masinii scrie sa-l decuplez doar cand am lanturi montate.
Eu il tin cuplat tot timpul si am observat ca pe suprafete alunecoase se aprinde martorul din bord, se reduce turatia motorului si am senzatia ca se transmite cuplul la roata cu aderenta(aici vreau sa ma lamuresti study )
Mersi !
Vali P
Vali P
membrii activi
membrii activi

Mesaje : 92
Data de inscriere : 15/02/2012
Varsta : 54
Localizare : Fetesti-Ialomita

Sus In jos

Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta  cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD Empty Re: Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD

Mesaj  Sorin.Sibiceanu Vin Feb 17, 2012 3:00 pm

Da , aici intervine sistemul EDS este un sistem care apare si pe Skoda si face urmatorul lucru , in momentul in care o roata patineaza impreuna cu ASR care limiteaza turatia MUTA automat cuplu la roata care are aderenta practic blocheaza roata care patineaza si treage doar cea care are aderenta .

Sigur tu ai pe masina si ASR + ESP + EDS este un pachet standard pentru VW doar pentru cele care vin cu ESP si este foarte bun mai ales cand este umed pe jos si rupii aderenta ...
Sorin.Sibiceanu
Sorin.Sibiceanu
top membrii
top membrii

Mesaje : 236
Data de inscriere : 23/11/2011
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti

Sus In jos

Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta  cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD Empty PENTRU A SE INTELEGE UNELE SISTEME

Mesaj  Sorin.Sibiceanu Vin Feb 17, 2012 4:24 pm

Datorita faptului ca foarte multe persoane nu stiu ce inseamna anumite sisteme , va ajut cu unele detalii dupa cum urmeaza:

ABS
Sistemul de antiblocare al rotilor – Cu ajutorul senzorilor inductivi, calculatorul ABS, înregistrează viteza de rotaţie al roţilor, dacă o roată tinde să se blocheze forta de frânare va fi scazuta până când alunecarea este anihilată.

ASR
Sistemul de reglarea a fortei de tractiune – reduce momentul de rotaţie al motorului în cazul in care, la demaraj, roţile tind sa patineze, astfel asigurand o aderenţă mai bună pe drumurile cu aderenta scazuta, nisip-zapada-gheata. Dacă o roata începe să patineze, calculatorul motorului reduce sistematic cantitatea de combustibil injectat, lucru prin care puterea motorului, si cu aceasta forţa de tractiune care trebuie transmisă, se reduce.

EBV
Distribuţia electronică a forţei de frânare. La autovehiculele cu tractiune faţă, partea din faţa este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul acţionării frânelor, centrul de greutate al autovehiculului se deplasează spre faţă. Prin aceasta aderenta la rotile spate scade simtitor si rotile tind sa se blocheze. Prin distributia forţei de frânare, franarea automobilului se realizeaza mai eficient, iar fenomenul de blocare al rotilor este inlaturat.

EDS
Blocarea electronică a diferenţialului. Dacă o roată motoare pierde aderenta, in conditii grele de deplasare, inpiedicand deplasarea autovehiculului, printr-o forta de frânare definită, roata fara aderenta este frânată, astfel forta de tractiune asupra roţii se deviază catre roata cu aderenţă mai bună, permitand deplasarea .

ESP
Program electronic de asigurare a stabilităţii. Cu ajutorul ESP-ului se poate creşte capacitatea de control asupra autovehiculului în situaţiile limită ale dinamicii de deplasare. De exemplu, în cazul curbelor luate prea rapid. ESP-ul extinde funcţia ABS si reduce pericolul de derapare, în orice condiţii ale carosabilului. Prin intervenţia punctuală asupra managementului motorului şi asupra frânelor, ESP-ul împiedică o posibilă derapare a autovehiculului. ESP-ul actioneaza în întreg domeniul de viteze şi se cuplează automat la fiecare pornire a motorului. Acest sistem poate fi cuplat şi decuplat în caz de necesitate, prin apăsarea tastei ESP. Dacă ESP-ul este decuplat, lampa de control este aprinsă în permanenţă. Acest lucru este însă recomandat numai în cazul rularii cu lanţuri de zăpadă şi în cazul suprafeţelor de rulare afanate, necompacte de exemplu zăpadă , nisip, pietris.

MSR
Reglarea momentului de rotatie al motorului. Acesta funcţie este integrata în sistemul Traction Control (TCS). Dacă pe o suprafaţă carosabilă cu polei sau gheaţă se decelereaza brusc sau se trece într-o treapta de viteză inferioară, are loc o alunecare a roţilor motoare. MSR-ul înregistrează acest lucru prin senzorii sistemului antiblocare şi stabilizeaza, printr-o ridicare dirijată a turatiei motorului, starea autovehiculului.

Multumesc pentru atentia acordata
Sorin.Sibiceanu
Sorin.Sibiceanu
top membrii
top membrii

Mesaje : 236
Data de inscriere : 23/11/2011
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti

Sus In jos

Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta  cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD Empty Re: Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD

Mesaj  adrian05ro Vin Mai 18, 2012 9:30 am

eu zic ca indiferent de cate sisteme sunt montate pe o masina , fie ea noua sau mai veche , pana la urma tot factorul uman este cel mai important Exclamation
degeaba ai masina buna daca esti imbecil si nu stii sa o conduci , sau cum sa faci sa fii ajutat de EPS , EBD , ABS , ASR , etc..... Rolling Eyes
sunt foarte bune multe din aceste sisteme si au fost concepute de ingineri care s-au gandit la mai multe situatii reale ce pot aparea in trafic , dar asta nu insemna ca trebuie sa te bazezi prea mult pe ele ; sunt facute pentru situatii la limita , nu sunt facute sa te scoata din"cacao" cand esti pana peste cap bagat Twisted Evil
adrian05ro
adrian05ro
top membrii
top membrii

Mesaje : 1180
Data de inscriere : 21/11/2011
Varsta : 60
Localizare : Bucuresti sector4

Sus In jos

Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta  cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD Empty Re: Discutii 4x4 sau 2x4 si aderenta cu sisteme ASR , ESP , ABS < EBD

Mesaj  Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum